Eile lõppenud Monte Carlo rallil määrasid kohtunikud Thierry Neuvillele 10 000-euro suuruse rahatrahvi, mis tavaolukorras tähendanuks automaatset diskvalifitseerimist.
Vahejuhtum leidis aset kuuendal kiiruskatsel, kus Neuville sõitis nõelasilmakurvis teelt välja ja lõhkus oma auto vasaku tagumise vedrustuse. Belglane jõudis suure ajakaotusega katse finisisse, kuid hiljem, teel Gap’i hooldusalasse, lõpetas kahjustatud ratas pöörlemise, rikkudes FIA WRC spordireeglite artiklit 34.1.5, mis nõuab, et autol peavad alati olema neli vabalt pöörlevat ratast.
Sellistel juhtudel on standardkaristuseks automaatne rallilt eemaldamine, kuna kahjustatud auto loetakse liikluses ohtlikuks. Neuville pääses nii karmist karistusest, sest meeskonna seletuste kohaselt reageeriti koheselt kui ratta kinni jäämisest teada saadi.
Pärast kiiruskatse lõpetamist sõitis Neuville mõne kilomeetri, teadmata, et üks ratas ei pöörle. FIA tehniline delegaat teavitas Hyundai meeskonda probleemist seitse minutit pärast katse lõppu. Kaks minutit hiljem sai Neuville oma meeskonnalt sõnumi, mispeale ta koheselt peatus ja vea parandas.
Neuville hoolduspargi poole liikumas:
Kohtunikud leidsid, et kiire reageerimine ja teadlik tegevus välistasid vajaduse diskvalifitseerimiseks. Nad selgitasid, et kuigi rikkumine oli tõsine, ei saanud Neuville ega tema kaardilugeja Martijn Wydaeghe juhtunust kohe teada ning olukorra parandamisega ei saadud sportlikku eelist.
[the_ad id=”98121″]
Kohtunike hinnangul pidanuks Neuville ja tema meeskond aga autoga pärast õnnetust põhjalikumalt tutvuma. Samuti oleks meeskond pidanud koheselt edastama sõitjale probleemi tõsiduse kohta infot, et vältida ohtlikku olukorda.
Kohtunikud tõdesid, et leevendavad asjaolud õigustasid rahatrahvi kui sobivat karistust. “Kuna konkurent ei saanud juhtunust sportlikku eelist, on rahatrahv antud juhul sobiv ja proportsionaalne,” seisis otsuses.
[the_ad id=”112429″]